torsdag den 27. februar 2014

DIY - Kinderæg med kaniner


Jeg har leget lidt med kinderæg igen, og denne gang kom der et par små langørede kaniner ud af det.


Materialer:
Bomuldsgarn
Hæklenål nr. 2
En lille rest filt til næse
En lille filtkugle som hale
Øjne - her 4mm, men de kan også broderes på, eller brug perler.

Grundopskriften til kroppen finder du HER

Ører (2 stk):

1 omg: 5 fm i mg. ring
2 omg: 2 fm i hver (10)
3 omg: 1 fm, 2 fm i næste (15)
4-5 omg: fm (15)
6 omg: 3 fm, 2 fm sm. (12)
7 omg: fm (12)
8 omg: 2 fm, 2 fm sm (9)
9 omg: fm (9)
10 omg: 1 fm, 2 fm sm (6)
Luk af

Snuden (2 stk):
1: 2 lm, 4 fm i første maske.
2: 2 fm i hver af de 4 fm (8)
Luk af

Ørerne sys fast øverst på hovedet.
Snuden sys fast med "vrang-siden" ud halvt ned over kanten af  låget (se første billede)
Sy eller broder øjnene på.
Lim en lille trekant af filt fast som næse, og en lille filtkugle bagpå som hale.
Lim over- og underdel fast på kinderægget.


Så er de klar til at gemme på små påskehemmeligheder ;o)

22 kommentarer:

  1. hold nu op hvor er de søde :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare kære. Tror da jeg nu ved hvad nogle af mine kinderæg skal bruges til :-) Tak for opskriften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme - og god hæklelyst :o)

      Slet
  3. Jeg tror jeg vil lave nogle som kan rasle. Så bliver de bare lukket helt med hækleriet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé :o)

      Det er det skønne ved at være kreativ - man kan lave tingene lige som man vil.

      Slet
    2. Har fundet et æg frem og fyldt lidt ris i. Så må vi se ,hvornår jeg får hæklet rundt om det :-)

      Slet
  4. Hvor er de fine, ligesom alt det andet du har lagt på bloggen. Har først fornyligt opdaget din blog, den er helt fantastisk inspirerede. Hvordan får du dog tid til alt det - tusind tak fordi du deler med os andre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord <3

      Tror altid man kan finde et pusterum til det man holder aller mest af ;o)

      Slet
  5. Hvor er de bare søde :)

    SvarSlet
  6. Nuller - mega nuller.
    Stort knus og tusind tak for din stemme søde Lise.
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha.. Elsker dit "nuller" ;o)

      Selvfølgelig skulle du da ha min stemme - du er helt klart min favorit af de muligheder der var , og jeg krydser så meget fingre for du træder på sejrsskamlen som vinder <3

      Knus også til dig.

      Slet
  7. Hvor er de bare søde Lise.

    Mona

    SvarSlet
  8. Hvor er de skønne Lise, du er super dygtig, god weekend, Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god weekend til dig og dine.. Eller hvad det hedder på nuværende tidspunkt :o)

      Slet
  9. Hvor er de bare nuttede....får helt lyst til at hækle sådan nogle med det samme

    SvarSlet
  10. Hvor er de bare fine, tak for opskriften 👍. Hvor har du kæbt øjnene ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mener de er fra Panduro... Jeg er ikke helt sikker.

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...