mandag den 12. marts 2012

Havde pludselig fritgående høns..?

En havde glemt at lukke lukke lågen til hønsegården...

Nød en kop the i solen med hunden - og pludselig også en lille flok høns :o)
De fik lov til at gå og hygge sig, og gik da også selv i hønsegården igen her til aften.

Denne del af haven skal omdannes til et større havebassin. Skuret til højre i billedet, indeholder 6 store rensningskar. Havens niveau skal hæves, så vandkanten kommer til at flugte kanten på træterrassen i baggrunden. Fra den store sten ved træterrassen bag vandpumpen og over til rø... på hønen til højre skal der være en bro og lidt trædesten.

Vandet, belægningen og udgravningen er mandens projekt. Jeg glæder mig til at skulle plante bedene til :o)

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Rart at se jeg ikke er den eneste med projekter :0)

    Og så har du mine yndlingshøns! Gul Orpington, ledte forgæves efter nogle sidste år. Skulle kører alt for langt efter dem, så jeg håber jeg finder nogle i år.

    Go dag til dig...:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror aldrig vi bliver færdige - men ingen kedsomhed så længe :o)

      Jeg måtte selv jagte landet rundt efter gule orpington, og var heldig at finde et par udstillingshøns med fejl...!
      En havde et hak for meget i kammen og en havde et hul i svømmehuden mellem to tæer.
      Sidste år fik vi kyllinger, og hvis hanen har held i sprøjten, varer det ikke længe før hønsene lægger sig på æg igen :o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...