onsdag den 9. marts 2016

Når solen slukkes - Tændes stjernerne...


Citatet i overskriften kom min mor med i sommers, da vi sad på terrassen og snakkede om dem vi havde mistet. Jeg synes det var så smukt. 

Meget pludseligt, uden nogen form for advarsel mistede jeg min mor d. 19 februar...


Sorgen, savnet og alle de praktiske gøremål har overskygget min hverdag siden.
Mange ting man har været usikker på. Andre ting hvor man kunne efterleve hendes ønsker. Valg man ikke har haft lyst til at tage. Ubesvarede spørgsmål man aldrig får svar på. Men en ting jeg ikke tvivlede på, var hvad der skulle stå på båndet ved hendes bisættelse:
Når solen slukkes, tændes stjernerne

Hvil i fred kære mor. Jeg vil altid bære dig i mit hjerte....

13 kommentarer:

  1. Kondolerer. Den er hård og komme igennem, kan godt forstå du er ramt. Sikken et smukt citat, det kan jo siges med få ord.

    SvarSlet
  2. Kondolerer. Det gør mig virkelig ondt. Smukke ord på den sidste rejse

    SvarSlet
  3. Kondolerer! Utrolig smukt citat. En præst sagde engang til mig, at "sorg er kærlighed, der er blevet hjemløs". Det har jeg tit tænkt på, for jeg synes, det er så rigtigt og rammende.

    SvarSlet
  4. Kondolerer det gør mig meget ondt for dig - det bliver ikke nemmere, når man uden varsel mister. Et smukt citat, det vil jeg gemme.

    SvarSlet
  5. Kondolerer. Håber du vil lære at håndtere det.

    SvarSlet
  6. Kondolerer og sender mine varmeste og medfølende tanker.

    SvarSlet
  7. Jeg kondolerer. Ja det er smertefuldt at miste og man skal give sig tid til at sørge. Et virkeligt smukt citat.

    SvarSlet
  8. Kondolerer - det gør mig så ondt at høre. Det er en smertefuld tid. Mistede selv min mor meget tidligt - og meget pludseligt. Så kender godt det tomrum, det efterlader.
    Godt du huskede det meget smukke citat. Sender varme tanker i din retning.

    SvarSlet
  9. Det er jeg ked af at høre.. sender dig varme tanker.
    Det er et smukt citat og en meget personlig og varm hilsen du sendte din mor afsted med.
    KH.

    SvarSlet
  10. Jeg kondolerer at du skulle miste din mor sådan.
    Hun hviler bestemt i fred og kigger ned på dig fra himlen og stjernerne :-)
    Jeg mistede selv min mormor meget pludseligt forrige år.
    Vi har lavet et mindested herhjemme til min mormor, det er en god måde at bearbejde sorgen på.
    Ønsker dig en god forårs weekend :-)

    SvarSlet

  11. Jeg kondolerer for dit tab.
    Det er så smerteligt at miste, selvom livet går videre.
    Jeg ønsker alt det bedste for dig og din familie.

    SvarSlet
  12. Jeg kondolere, at du skulle miste din mor pludseligt og alt for tidligt.
    Sikke en smerte at skulle igennem!
    En meget smuk sidste besked du sendte med hende.

    Dem vi elsker går aldrig bort, de går bare i forvejen
    Charlotte

    SvarSlet
  13. Jeg kondolerer. Det er hårdt at miste sin mor - det ved jeg, for min mor døde den 18 februar, dog ikke helt uventet. Jeg tror ikke man kan forberede sig på det tab. Hvor er det et smukt citat. Det vil jeg bære med mig.

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...