fredag den 1. november 2013

De kære ænder - Nu har vi to tilbage.

Egon og Karla får lov at gå frit i haven nu. Ikke at de kommer så langt omkring, men der hvor de kommer bliver hvert et græsstrå omhyggeligt vendt. Det er en fornøjelse at se dem gå og hygge sig - se bare spidsen på næbbet :o)


Jævnligt vender de tilbage til andegården. Tager et bad og en lille lur, inden turen igen går ud på opdagelse. Egon har også fundet ud af hvad Karla ellers kan bruges til, og fortsætter han i samme tempo tør jeg næsten love ællinger til foråret ;o)


Andersine og Anders And har rykket teltpælene op. Det var sjovt så længe det varede, men de var vildænder, og jeg er glad for vores beslutning om at de selv kunne bestemme om de ville blive eller søge nye græsgange.
Tanken om, at vi reddede de tre små ællingers liv er en rar fornemmelse. De har givet os mange sjove stunder, og vi gør det gerne igen...


At trampe rundt i en nedlagt gyllebeholder var knap så sjovt. Men alligevel det hele værd..


At fiske smadrede åkander op var knap så sjovt. Men de hyggede sig gevaldigt med deres morgenbad i fiskebassinet.


At Anders And var efterladt helt alene var heller ikke særlig sjovt. Men da Andersine kom hjem til den enlige onkel Anders, måtte jeg knibe en tåre af glæde over den store gensynsglæde - ok ja, der kom mere end en tåre. Jeg er så pokkers blød på det område...


Nu har vi Egon og Karla tilbage. Der er ikke så meget fart over feltet hos dem. De tager et bad, vender et blad, tager en lur og rapper lidt hvis det passer dem...

Lågen vil altid stå på klem, hvis det passer Andersine og Anders And at kigge forbi.

Må din fredag byde på lidt af det der passer dig.


20 kommentarer:

  1. Aaaaaij, en sød, hyggelig fortælling at starte weekenden med. TAK for den - og god fredag til dig :)
    Kærlig hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Et lille eventyr fra andegården ;o)

      Slet
  2. Tak for besøget på din blog, og sikke dog et dejlig blogindlæg. og fine billeder . Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre Louise. Du er velkommen :o)

      Slet
  3. Sikke en skøn historie. Kan godt forstå at du glæder dig over den. Og det bliver da sjovt at se om i en dag får besøg af de bortfløjne. Imen kan i hygge jer med de tilbageværende.
    Sikke en skøn sommer du har haft med de dyr :)
    God weekend til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være lidt hyggeligt de kom tilbage og sagde hej, men er glad for jeg fik Egon og Karla, så vi stadig har liv i haven :o)

      Slet
  4. Jeg får helt lyst til at komme på landet, når jeg læser din søde beretning. Når man har tid, får man jo øje på de nære ting. Rigtig god weekend Lise. Kh Helle

    SvarSlet
  5. Åh hvor er de skønne, får helt lyst til et par rappende hvide ænder :-) men jeg har jo mine dejlige gæs, de er også til meget stor glæde.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dine gæs er også så kære Anette, og passer så fint ind i haven. Er helt vild med indhegningen du havde til jul - ren Morten Koch ;o)

      Slet
  6. De er simpelthen for kære :-) Sådan et par ville jeg meget gerne have i min have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så skal du nok udvide hønsehuset lidt Gitte ;o)
      Men de er sjove at følge.

      Slet
  7. Jeg bliver altid så varm om hjertet når jeg læser om din omsorg for dine dyr,du skal ikke blive forbavset hvis dine vildænder vender tilbage til foråret,vores nabos flyver også væk på denne tid,og vender tilbage året efter,uanset er det bare det hyggeligste at have ænder,eller gæs/høns for den sags skyld :)),rigtig god weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh tak :o)
      Har hørt om flere der har fået besøg af "gamle" ænder. Det kunne være lidt hyggeligt de lige kom dumpende.

      Slet
  8. Hyggeligt med lidt nyt fra andegården. Også god weekend til dig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. Ja, det er også snart længe siden. Nu sker der forhåbentlig ikke så meget mere der ude, andet end de tuller rundt og snadrer lidt i haven :o)

      Slet
  9. Hvor er det herligt at læse din søde beskrivelse af ænderne og om din glæde over dyrene! Dyrevenner får et STORT PLUS hos mig (som er vild med dyr!) :-)
    De er godt nok også dejlige dine dunede og fjerede venner på billederne.
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt med et stort plus på kontoen Lisbeth :o)

      Drømmen om en stor gård og Noah's ark ligger stadig i baghovedet ;o)

      Slet
  10. Super sødt indlæg Lise. Og tak for opdateringen! : )

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...