mandag den 28. oktober 2013

Stormens ødelæggelser

Vinden er ved at lægge sig her på Sjælland nu, så jeg har lige været rundt med lommelygten. Mest for at se til dyrene, men også for at se hvor meget der har ændret stilling i stormen. 
Allerede i eftermiddags opgav min pil at stå lodret og tog plankeværket med i faldet. Jorden er så blød af regnen, så hele roden er tippet. Jeg håber den kan reddes ved hjælp af en stolpe. Plankeværket skal skiftes.


Her under står træet som det stod i formiddags og danner tag over hjørnet af staudehaven og indgangspartiet. Årh som jeg håber det kan reddes, og der ikke er for mange grene der er knækket.


Jeg skal også ha kontaktet en tækkemand, for der ligger 6 kragetæer fra taget på terrassen bag huset, og 2-3 meter mynding er fløjet sig en tur. Et par store grene efeu fra pæretræet ligger på græsset, og umiddelbart også en større gren fra træet. Må se i morgen om det skal overleve, eller manden får sit ønske opfyldt og får lov at sætte motorsaven i det :'(

Om ikke andet skal han i gang med motorsaven ved mit andet hus. Lejeren sendte mig dette billede af et stort træ der står/stod på hjørnet af grunden:


Nu er kun halvdelen af træet tilbage...

Vi er umiddelbart sluppet billigt. Håber I er det samme...


7 kommentarer:

  1. Det har godt nok været en voldsom omgang.

    SvarSlet
  2. Åh nej, hvor er det synd med dit kønne piletræ. Jeg håber virkelig at I kan redde det.
    Tak for din søde hilsen på min blog :-)

    SvarSlet
  3. Det er uhyggeligt, hvilken magt vejret har over os.

    Her er der vist ikke sket noget - men er spændt på, om jeg bliver klogere i morgen, når det er blevet lyst. Dog bemærkede jeg en del væltede træer i vejkanterne, da jeg i aften vovede mig ud på motorvejene..

    Hvor er det synd med dit fine piletræ - håber det kan reddes!!

    SvarSlet
  4. Skræmmende hvordan naturen kan have magten. Godt det ikke gik værre til. Håber træet kan reddes - for det ser rigtig flot ud.

    SvarSlet
  5. Pyh-ha ..........!!! Det var den vildeste vind i mands minde ... også her i Tokkerup, hvor vores store, ca. 100 gamle og meget smukke piletræ kastede sine tykke grene af én efter én ... Det var så-ååå sørgeligt at være vidne til, uden at kunne stille noget som helst op - udover at se på, mens det skete! Ret surrealistisk ... og skræmmende! Et stort grantræ væltede ud over og spærrede vejen, og nabotræet var lige ved at følge trop, men det står endnu, er blot blevet rigtig(!) skævt! Gudskelov fik drivhuset mirakuløst nok ikke én eneste ridse!

    Håber du kan få rejst piletræet op, og få det i fortsat groning.

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  6. Ja der skete ting og sager i går, håber dit flotte træ kan komme på rette køl igen :-)

    SvarSlet
  7. Ja hold op et vejr!!
    Her frygtede vi for taget på staldbygningen, men det blev heldigvis kun til et par plader der røg af - pyha.. Det kunne have været værre..
    Håber din pil står til at redde - min guldregn har desværre måtte lade livet..og nu havde jeg ellers lige fået gårdejeren til at lade det stå.. æv!

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...