tirsdag den 28. maj 2013

Gave, svære tider og nyt liv

 Jeg har modtaget en gave med posten. En fordi-det-snart-bliver-sommer gave...


Skønne Lonni med bloggen Lonni's verden har lavet det til mig, og nu skal jeg bare finde det helt perfekte sted at hænge det. Et sted hvor jeg bliver mindet om hvor sandt ordsproget er. Når hverdagen trækker tænder ud, døgnet mangler timer og livet vender vrangsiden ud, er det vigtigt at huske de små ting i livet...

Sometime the best moments in life
are the simple ones...

Tusind tusind tak kære Lonni. Jeg knus-elsker det billede.

*****

Jeg har en af mine stille perioder. Ikke i livet men her på bloggen. Jeg har kæmpet med næb og klør de sidste måneder, men desværre blev det en nitte til mig.. Ingen champagne og jordbær. Nu skal jeg ha fundet den bedste vej videre. Heldigvis har jeg mange der kan hjælpe og råde. Mange der har meget mere forstand på området end jeg har. Men jeg har også mange tråde der skal samles, og uanset hvordan jeg prøver at vinde trådene op i en pæn, samlet garnnøgle, vil det ende med et nøgle fuld af knuder og garanteret også stadig lidt uglet rundt omkring...
Årh hvor ville jeg ønske, at alting ikke skulle gøres op i penge og tid, men at der stadig var plads til menneskelighed, hjælpsomhed og næstekærlighed. Det er der ikke plads til i dagens Danmark, og det fylder mig med sorg, afmagt og frustrationer, når jeg skal være vidne til hvordan alt og alle uanset handicap, bare skal rette ind til højre og indordne sig under at alt skal gøres op i økonomi, tid og paragraffer. At mennesker der har flere kampe i hverdagen end vi andre har på en hel måned, bliver taget som gidsler i dette spil.

Nogle siger, at der er en mening med alting...? Det er der måske også. Jeg skal bare lige få øje på den først, før jeg forstår hvorfor......

*****

Men som Lonni's billede siger, er det de små og simple ting i livet der giver de største glæder. Jeg kommer kun hos vagtlerne i drivhuset hver anden dag for at vande. Tomater m.m. har jeg endnu ikke plantet, for jeg vil så gerne opleve at få små vagtelkyllinger derude. Hver gang jeg kommer ind, løber hønen fra reden, så hun får fred og et absolut minimum af forstyrrelser. Sidste år lykkedes det ikke. Jeg håber så meget at bare et par stykker af de 5 æg hun ligger på giver resultat i år.


Hønen under paraplyen ligger der endnu - der er liv i æggene og håb forude...
Vores kaniner blev også parret tidligere på året, men desværre kom der 3 dødfødte unger ud af det. Hun havde veer meget længe og store problemer med fødslen, selvom det var tredje gang. Nu er hun fit for fight igen og nyder sin løbegård med masser af grønt græs.

Livet er ikke let - bare fantastisk, så husk at nyde de små glæder i hverdagen. Det vil jeg i værtfald gøre...


14 kommentarer:

  1. Det er så sandt som det er sagt/skrevet <3
    Dejligt med så fin en gave fra Lonni :-)
    Ønsker dig en dejlig dag.
    Knus Gitte

    SvarSlet
  2. Hvor ville jeg ønske der havde været jordbær og champagne til dig. I dag er det kun de stærke der er prestige i og som tæller. Hvor kunne man ønske sig, at de bløde værdier også talte. Held og lykke Lise, med at åbne nye døre Lise. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle.

      Jeg skal nok finde nye døre, og få bearbejdet frustrationerne. Bliver bare så harm over at der ikke kan tages hensyn til dem der har det sværere end os andre :'(
      Det er sgu ikke fair!

      Slet
  3. Smukt citat på det fine billede. Også jeg ville ønske, at der var jordbær og champagne til dig, men når det nu ikke skulle være, så håber jeg, at du finder ro og fred med hvad du end kæmpede for/imod.

    "Succes i livet er ikke, at undgå at falde, men at kunne rejse sig op igen"

    Et ordsprog, som hænger på min opslagstavle og som minder mig om, at jeg kan rejse mig op igen og vælge en anden vej. Ønsker dig en god dag <3. Knus fra Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det et fantastisk ordsprog Lene - Det vil jeg huske...
      Ja, man skal ikke se sig tilbage, for man skal alligevel ikke den vej. Bare fremad og videre, selvom vejen kan være både hullet og bakket.

      Slet
  4. Hej søde Lise.
    Hvor er det en fin gave du har fået.
    Desværre er det ikke altid tingene går som vi håber. Men på en måde er der altid lys for enden af tunnelen, det er jeg sikker på der også er for dig.
    Stort trøsteknus herfra.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære <3

      Jeg har været nede før, og jeg skal nok komme videre også denne gang. Skal bare lige ha fordøjet de kameler der har stillet sig på tværs af vejen :o)

      Slet
  5. Jordbær og champagne vil da bestemt havde være at fortrække, søde Lise.
    Hvor er det ærgerligt at det ikke gik sådan.
    Tror jeg kan genkende frustrationen, når beslutningen lige som glider ud af ens hænder og man bare sidder tilbage med frustrationerne og sorgen over at kende de menneskelige konsekvenser.
    Kærligste tanker til dig
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret kære <3

      En ting er det tab jeg selv lider, men min største sorg er den kendskab jeg har til hvordan tingene skal fungere fremover. Den pisser mig fuldstændig af, og jeg fatter ikke en meter af hvorfor og hvordan man kan tillade sig at behandle andre mennesker på den måde...

      Aldrig har jeg været så arrig på andres vegne - Stille og rolige mig... :o)

      Slet
  6. ØV hvor kan jeg bare godt følge dig i at der bare ikke er helt så god plads til dem som bare ikke passer i samfundet,har selv en ADHD søn,som heldigvis efter mange svære år har fundet den helt perfekte hylde,håber du trods tabt kamp nyder et glas champagne og en hel bakke jordbær-for den som kæmper har fortjent dem mere end den som bare får ,kæmp videre,og så må jeg også lige tilføje at jeg blev så glad da jeg så din omsorg for hønemor in spe :)),når hun endelig er helt klar til kun at ruge,kan hun sagtens flyttes med hendes æg

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig øv Gitte... Og nu bliver der endnu mindre plads. Højere magter vil at de bare skal rette ind til højre, men er der noget autister og børn med ADHD og lign. ikke kan, er det.
      Problemet er at dem som bestemmer, sidder med et navn på et stykke papir. Der kunne lige så godt ha stået en kasse med 10x2 kg sukker på det stykke papir!!!
      Så er det os andre i den virkelige verden der må kæmpe med deres beslutninger. Ku de for hel... bare lette deres der til indrettede og komme ud og se hvad det er de har med at gøre og hvad deres beslutninger medfører...

      Årh... Et er teori - andet er praksis

      Hønemor får lov at blive hvor hun er :o) Selvom stedet ikke er så frygtelig praktisk, har hun ro for alle de andre dyr... Og nu ligger hun både i tørvejr, i læ og i skygge efter paraplyen er kommet op :o)

      Slet
  7. Ja, det er i hverdagens små glimt og hændelser at al styrken ligger! Og sikke en masse fantastisk du har i dit liv. Også lidt spændende hvad der nu skal ske istedet for Lise. Er helt nysgerrig på hvilke døre der skal åbnes og hvilke stier du skal betræde.... For en eller anden mening MÅ der jo være med det, siden det ikke kan være anderledes.
    De allerbedste tanker til dig. Knus, Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du siger jo der er en mening med alting kære :o)

      Jeg er også nysgerrig, men har lige et par andre småting der skal falde på plads først, inden jeg kaster mig ud i nye eventyr - forhåbentlig et eventyr der slutter med at de levede lykkeligt til deres dages ende ;o)

      Kæmpe krammer til dig

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...