torsdag den 20. december 2012

Nisser i perler

Nu jeg havde fundet kassen frem og pudset brillerne, fortsatte jeg legen med perler.


Denne opskrift stammer også fra Hendes verden dengang i 90'erne...

- OG SÅ ER JEG ER FÆRDIG MED ALLE MINE JULEINDKØB!!!  
Kan dårligt få armene ned :o)

Nåede også tandlægen i dag - Hun gjorde dog sit til at ødelægge mit julehumør. Ny tid i januar hvor jeg skal ha lavet bro på en kindtand... Ikke underligt hun smilede stort da jeg gik. Der røg min opsparing lige ind på hendes konto!
Men hva pokker. Nu kan julefreden snart sænke sig over det lille hus, mens jeg smiler med hvide, nyrensede tænder og et par fridage i vente - Det er da ikke så tosset alligevel :o)

10 kommentarer:

  1. Du går jo helt perle-amok. Glædelig juletid og -ferie! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. 8 små engle og 3 nissemænd... Nu er kassen også pakket væk igen - overvejede at sælge den - men det kunne jo være jeg lige fik brug for... en gang.. måske.
      Nu står den igen hvor den har stået i flere år :o)

      Rigtig glædelig jul også til dig søde.

      Slet
  2. Hvor er de altså fine :) Og brillerne, ja - synes det lyder bekendt, jeg måtte ty til læsebriller da jeg pludselig havde besvær med at tråde nålen i symaskinen og nu bor de på natbordet ;)

    Øv med tandlægen, men det skal jo laves, desværre - vi har fundet en tandlæge i Malmø fordi jeg troede jeg sku' ha' en krone på og nu er vi blevet så glade for ham, at vi damper over broen når det er tandlægetid, så får vi også lige en tur i Malmøs hyggelige gader samtidig ;)
    Dejligt det ikke kan ødelægge dit gode julehumør :)

    Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker Sverige - men har så meget tandlægeskræk at jeg holder fast i min tandlæge her i lokalområdet. Har undersøgt priser m.m. Det er dyrt, kan spare nogle penge ved at tage til fx. Sverige, men ved jeg er trygge hænder hos Karin - og at hendes armlæn på stolen bliver hvor de er, selv om jeg gør hvad jeg kan for at flå dem af hver gang jeg besøger hende...

      Slet
  3. Kære Lise, de bringer minder frem, om dengang jeg som barn sad og lavede perleslips til familiens mænd, og de stakler blev nødt til at tage dem på til familiefesterne ;) Nisserne er rigtig søde, og opskriften er ren retro :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig ren retro :o)
      Kan godt huske de slips - mændene slap i min familie, men jeg har lavet rigtig mange andre ting - uden dog at vide hvor de er havnet henne i dag :o)

      Slet
  4. Skægt med de gamle opskrifter. Og de holder endnu :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. En gang i mellem gør det ikke noget man er en samler :o)

      Slet
  5. Hvor er det da godt, at de briller er blevet funder og pudset ;o)
    - med nisser i den størrelse er det bestemt en nødvendighed ... efterhånden !
    Madammer hahaha... måtte lige tilbage for at se hvad hun havde skrevet ;oD
    Vi skal gi' hende madammer og fuld gas. Det bliver en stand, der går over i historien, når vi forener vores kræfter hi hi hi...
    Læste du i øvrigt hendes indlæg om 5 års vaccination. Super underholdende historie.
    Juleknus til dig søde.
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg læste hendes indlæg - og måtte læse højt for manden. Griner. Hun er bare dejlig og har en fantastisk måde at genfortælle hverdagen på. Man læser hendes i historier i billeder og kan levende forestille sig hvordan situationen forløber :o)

      Jeg glæder mig vildt til planlægning og julemarked. Det bliver så genialt :o)
      Knus...

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...