onsdag den 30. maj 2012

Stadig i live ;o)

Jeg synes den ene dag tager den anden for øjeblikket... Heldigvis når vi en masse praktisk - og nåede også en del kilometer på motorcyklerne i pinsen.

Gulvet i pavillonen er færdiglakeret, og slagbænken står flunkende hvid - dog stadig uden hynde og puder. Jeg har også fået malet skuret til "rensningsanlægget" og inddækningen omkring mandens container - billeder følger, men hold da op hvor har det pyntet.

I haven går det bare stærkt, og hvor er det skønt som alting blomstrer og gror...

Denne akeleje stammer fra nogle frø jeg "lånte" på en morgentur forrige år.

Denne kommer alle vegne og er nærmest blevet ukrudt i haven.

Denne lille spirrevip er ny. Er dukket op på bagsiden af huset midt i ærtestenene, hvor hakkejernet ikke har været længe - heldigt. Om det er en krydsning eller et lille frø leveret i en fugleklat ved jeg ikke, men kær er den, og mon ikke jeg tager mig sammen og flytter den hen til et mere hensigtmæssigt sted.
Har spottet nogle akelejer i en have i nærheden, som jeg bliver nødt til at stjæle lidt frø fra, når de når så langt... Schhyyyy ;o)

Chokoladeblomsten - drengenes yngling :o)

 Nærbillede af en stjerneskærm, som lige nu stå som en sky over de mørkegrønne blade.

 Min Constance Spry rose har fået sin første knop. Glæder mig til at se den "live"

Klatrerosen over bænken har fået masser af knopper. Uhm bliver skønt at sidde under den og bare nyde blomsterfloret. (Spørg ikke - jeg aner ikke hvad rosen hedder, men skal nok vise billeder når den er sprunget ud)

Og sideskudet er sprunget ud nu :o)

I drivhuset går det hele bare stærkt. De små vagtler trives rigtig fint. Hønsene er lidt pjuskede på ryggen - men han har også travlt med at gøre sit til, der kommer flere vagtler ;o)
Første blomst på tomatplanten er kommet i dag og salaten til aftensmaden var tilsat rucolasalat fra drivhuset. Mums...

Og vejret... Egentlig er det meget godt med lidt køligere temperaturer, selvom jeg eeeeelsker sol og sommer. Haven trængte hårdt til vand, og luften er blevet frisk igen - og mine varmeknopper på fødderne har fortaget sig igen (For pokker hvor det klør sådan noget skidt!)

Jeg må hellere taste videre på mine fakturaer... Ja, det kan en kedelig onsdag aften også bruges til. Håber din aften er mere spændende :o)

8 kommentarer:

  1. Kan da godt forstå at det tager sin tid med det hæklede håndklæde, for sikke meget du har og se til i din fine have. Skønne billeder af blomster og dyr.

    Kh. Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må prioritere sin tid - den tilfalder ikke håndarbejde for øjeblikket :o)

      Slet
  2. En smuksak af en have - det er lige det du har :-)
    Syntes faktisk også at det er lidt befriende med noget regn - elsker også sol og sommer - men haven og jorden har haft den velsigende regn de sidste par dage og det er bare dejligt - Soleksem/varmeknopper = øv, så også rart med en pause !
    Håber dog bare på bedre vejr igen - snart - og i weekenden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser også fingre for bedre vejr - om ikke andet så er ungerne ti gange nemmere at styre når solen skinner ;o)

      Slet
  3. Flittig Lise ( Den har du aldrig hørt før :D) Hvor ser der dejligt ud i din have og jeg synes jo kun du hjælper vedkommende med den skønne akeleje, han/hun skulle jo nødig blive helt væk i frøsået akelejer ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej den har jeg ikke hørt før ;o)
      Tænkte også de ville blive lykkelige for hvis jeg hjalp dem af med lidt frø. Tænk den tid de sparer ved ikke at skulle falde over 10-20 akelejeplanter de næste år :D

      Slet
  4. Du har den skønneste og meget, meget velplejede have. Er vist lidt misundelig over dine grønne fingere ;o)). - Imponeret over alt det du får fra hånden og sikke billeder ;o)
    - herligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Billeder kan snyde - velplejet er den ikke. Alle steder dukker mælkebøtter og lign. op. Gælder bare om at finde de rigtige vinkler at tage billeder i ;o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...