fredag den 18. maj 2012

DIY-ide til paraply, vimpel og vindmølle

Måske en ide til havefesten eller børnefødselsdagen...

Små paraplyer til drinks eller bordkort.
Jeg tegnede rundt om et alm. vandglas og klippede kartonen ud med en mønstersaks. Fandt midten af cirklen og skar en trekant der var ca 4 cm ved kanten. Limede sammen så den fik paraplyfacon. En trætandstik er stukket op gennem spidsen indefra og fæstnet med en klat lim.
Her pyntet med en sommerfugl fra Karen Marie klip men ville også være søde med perler ell. lign.

Blev inspireret af Mig og Maya's søde paraplyer lavet af muffinsforme.

De små trekanter jeg skar ud fra paraplyerne brugte jeg som vimpel
Den runde kant bukkede jeg ned og limede dem på en sytråd med ca 2 cm mellem hver. 

Vindmøllen er en blomst tegnet i frihånd og klippet ud af karton. Midt i blomsten lavede jeg et lille hul. En perle er trukket på et stykke ståltråd, snoet godt ca 1 cm på bagsiden af perlen. Der efter stak jeg ståltråds-enderne gennem hullet på blomsten og snoede dem godt fast på en grillpind.
Små hurtige idéer som vil hygge til en havefest :o)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle gode idéer- så er der da til en lille fest i haven nu- rigtig sødt med vimpler der passer til:-) Knus Heidi

    SvarSlet
  2. Så mangler vi blot varme, sol og gæster :)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...