onsdag den 4. april 2012

Broderigarn og oprydning

Fandt kassen med broderigarn frem i aftes, og tømte alt ud på spisebordet. Måtte så konkludere at det absolut ikke er det jeg mangler...

Jeg har overtaget mit mors garn, min farmors garn, min farmors fasters garn, rester fra andre plus det jeg selv  startede op med da jeg broderede meget. Alt lå i en stor bunke uden overblik over hvad jeg egentlig havde af farver...
Det overblik er jeg ved at få nu efter 4 timers sortering i aftes - men der er et godt stykke vej endnu!


Jeg sætter det hele på papstykker, hvor jeg har klippet huller langs kanten med hulmaskinen. Dejligt nemt og overskueligt med farvenumre ved hvert hul - når farverne vel og mærke er samlet i nuancer på et stykke og ikke på 4-5 forskellige :o) 

Mit farvekort over alle DMC's garner var en rigtig god hjælp i aftes. Noget af det jeg havde liggende, havde ingen numre, og andet var blevet erstattet af lignende farver under syningen..

Her ligger hele og brugte dukker, som jeg også skal ha sorteret - og de farver jeg endnu ikke har været igennem...


 Så er det rart med et stort spisebord :o)

Jeg har en kasse med broderistof, igangværende broderier, færdige broderier, rammer, hængsler til ophæng m.m. Spændt på hvad der gemmer sig i den, men den må  vente til jeg får styr på garnet...

Det bliver en STOR bod jeg skal have på det loppemarked til næste år :o)

4 kommentarer:

  1. Det må man sige .......... det er ikke garn du mangler. Hvor ser det godt ud mange dejlige farver.

    GO` Påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også rigtig god påske til dig :o)

      Slet
  2. Holy makrel, det er ikke broderigarn du går ned på ;-D
    Sikke et arbejde, at sortere alt det!
    Jeg har ikke broderet så meget. Og nu er det længe siden for jeg synes ikke længere jeg kan se til det.
    Men jeg har en regel ang. mit håndarbejde; jeg må kun have et stykke af hvert i gang. Altså et stykke broderi, et stykke strikketøj osv. For ellers får jeg det ski aldrig lavet færdigt.
    Men du skal da have rigtig godt arbejdslyst, med at sortere det sidste ;-D
    Og en rigtig god Påske til dig og din familie.
    Forårs hilsner fra Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skulle da nødig gå ned på broderigarn :D
      Nok også derfor jeg aldrig har fået taget mig sammen til at få sorteret det.

      Det med et stykke i gang af gangen, kan jeg ikke holde. Når jeg får en ny ide skal det liiiige afprøves :o) På det punkt har jeg rygrad som en regnorm.

      Også rigtig god påske til dig og dine.

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...